Εμφανίζει 3 αποτελέσματα

Αρχειακή περιγραφή
Μόνο περιγραφές ανώτατου επιπέδου Μικρά Ασία Προσφυγικά Σχολεία
Προεπισκόπηση εκτύπωσης Προβολή:

Αρχείο Δημοτικού Σχολείου Χίου «Αγιασμένος» Προσφύγων (νυν 5ο Δημοτικό Σχολείο Χίου (Βαρβασίου)

  • GRGSA-CHI EDU009.01
  • Αρχείο
  • 1923-1946

Πρωτόκολλα αλληλογραφίας, γενικοί έλεγχοι, βιβλία πιστοποιητικών σπουδής, βιβλία ταμείου, μαθητολόγιο, φάκελος εγγράφων της Σχολικής Εφορείας

Δημοτικό Σχολείο Χίου «Αγιασμένος» Προσφύγων

Αρχείο Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης νομού Ηρακλείου

  • GRGSA-IRA GR GRGSA-IRA ADM. 18
  • Μέρος
  • 1923-1938

Στα βιβλία του αρχείου αποτυπώνονται οι Εκθέσεις Επιθεωρήσεων των Δημοτικών Σχολείων του Νομού Ηρακλείου από τους Νομαρχιακούς Επιθεωρητές. Αναλυτικότερα περιλαμβάνονται τα εξής:
• Εκθέσεις Επιθεωρήσεως Δημοτικών Σχολείων Περιφέρειας Ηρακλείου, των ετών: 1926-1928, 1930-1931, 1935-1936.
• Εκθέσεις Επιθεωρήσεως Σχολείων Περιφέρειας Γόρτυνας, των ετών: 1923, 1934-1935, 1936-1937.
Από τις Εκθέσεις Επιθεωρήσεων αντλούνται πολύτιμα στοιχεία και πληροφορίες για τα σχολεία της εποχής, που αφορούν:

  1. στην κατάσταση των διδακτηρίων
  2. στην κατάσταση του αρχείου του σχολείου
  3. στη φοίτηση των μαθητών
  4. στο διδακτικό προσωπικό που επιθεωρείται
  5. στους μαθητές (στατιστικά στοιχεία, στοιχεία υγιεινής, επιδόσεων κλπ.)
  6. στον υλικό εξοπλισμό και τα εποπτικά μέσα
  7. στη βιβλιοθήκη και στον σχολικό κήπο.

Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης νομού Ηρακλείου

Συλλογή Ομάδας Προφορικής Ιστορίας Βόλου (Ο.Π.Ι.ΒΟ.)

  • GR GRGSA-MAG AUV23
  • Μέρος
  • [10.06.2016]

Αφήγηση ζωής που παραχωρήθηκε από τον μικρασιατικής καταγωγής εκπαιδευτικό και συγγραφέα Δημήτρη Κωνσταντάρα-Σταθαρά στην Ο.Π.Ι.ΒΟ.
Πληροφορίες για τους γονείς του: πρόσφυγες, ο πατέρας από Αϊβαλί, η μητέρα από Πέργαμο. Πληροφορίες για τις πρώτες προσφυγικές κατοικίες, τα «τετράγωνα», για τη φτώχεια και τις δυσκολίες των προσφύγων, τα προσφυγικά συσσίτια και τη δημιουργία του «Συνοικισμού». Αναφορές στην εργασία της γιαγιάς (από τη μεριά του πατέρα) στου Παπαγεωργίου, στους αργαλειούς, και στο οικογενειακό και συγγενικό του περιβάλλον στη Νέα Ιωνία. Αναφορές στα γεγονότα της Σμύρνης, στο Αϊβαλί και στα Τάγματα εργασίας, όπου είχε χαθεί ο παππούς του.
Πληροφορίες για την υγειονομική κατάσταση των προσφύγων, τις αρρώστιες και τις κακουχίες: εξανθηματικός τύφος. η διαμονή στις αποθήκες, τα σπίτια, τα υλικά, τα δάνεια.
Αναφορά στα σχολικά του χρόνια, στην κήρυξη του πολέμου, την ιταλική και τη γερμανική Κατοχή: τα συναισθήματα των παιδιών, οι μετακινήσεις, ο στρατώνας, τα καταφύγια, τα ορύγματα «ζιγκ ζαγκ», η πείνα, τα ΕΑΣΑΔ και οι δολοφονίες πολιτών από τους συνεργάτες των δυνάμεων Κατοχής.

Ομάδα Προφορικής Ιστορίας Βόλου